בזיליקום

המנהלים: benyagur, ש. כהן-סיון, גרטמן יואב

בזיליקום

הודעהעל ידי DanaB » 17 ספטמבר 2009, 09:42

שלום,

לאחרונה שתלתי בזיליקום באדנית. אין לאדנית תחתית ואני משקה אותו בצורה סדירה (האדמה לחה תמיד). יחד עם זאת, העלים שלו נראים רכים ורופסים וקצה הגבעול (הקרוב לאדמה) קצת חום. מה אפשר לעשות כדי לאושש אותו?

שאלה נוספת - שתלתי בנוסף גם פטוניות. גם להן אותה בעיה פחות או יותר, כמו כן, אני חושבת שציפורים אוכלות את עלי הכותרת כי מצאתי חלק מהפרחים קרועים. אשמח לקבל עצות לטיפול בצמחים.


המון תודה
DanaB
 
הודעות: 2
הצטרף: 17 ספטמבר 2009, 09:40

Re: בזיליקום

הודעהעל ידי ש. כהן-סיון » 17 ספטמבר 2009, 11:35

ריחן (בזיליקום) הוא צמח עונתי בארץ. הוא לא ישרוד את החורף, כך שמעט אחרת את המועד לו רצית להפיק ממנו את מירב ההנאה. לגבי מצבו הרפוס, נראה שפשוט עדיין לא התאקלם לסביבתו החדשה ויתכן מאוד שגם יקשה עליו לעשות זאת עתה כיון שבעונה זו הצמחים כבר מורידים הילוך לקראת תרדמת החורף בה פעילות השורשים מינימלית. כדי שצמח יתבסס וישגשג הוא צריך, בראש ובראשונה, להוציא שורשים חדשים ולהאחז במצע החדש. כאמור, פעולה זו כיום קשה יותר להשגה. אל תדאגי לקצה החום של הגבעול, זהו מראהו הטבעי אלא אם כן המקום רטוב ומרגיש כבתהליך ריקבון. מצב כזה אפשרי עקב השקית יתר, ונדמה לי שאת מעט מגזימה בכמויות המים. אל תשקי כלל עד שפני המצע ייבשו. החדירי אצבע לעומק של מפרק אחד והשקי רק כאשר בתחום זה המצע "מרגיש" יבש.

לגבי הפטוניות, המעיטי בכמויות המים (כנ"ל) והצמחים ישרדו ללא בעיה. גם הן מתקשות מעט להכות שורש כיום אבל הן תתאוששנה בהמשך. לבעית הציפרים, זו תופעה מוכרת לצערי. איני יכול להציע לך פתרון מלבד העברת האדנית למקום שאולי מבוקר פחות על-ידי ציפרים.

שנה טובה.
ש. כהן-סיון
 
הודעות: 1542
הצטרף: 25 נובמבר 2008, 11:44

Re: בזיליקום

הודעהעל ידי DanaB » 17 ספטמבר 2009, 13:51

שלום,

תודה רבה על המענה המהיר!

אמתן את ההשקיה של הצמחים, אך האם יש סיכוי להתאוששות של הבזיליקום?


תודה רבה ושנה טובה!
DanaB
 
הודעות: 2
הצטרף: 17 ספטמבר 2009, 09:40

Re: בזיליקום

הודעהעל ידי ש. כהן-סיון » 17 ספטמבר 2009, 15:57

מאחר שלא ראיתי אפילו תמונה של הצמח, איך אוכל לאמוד את הסיכויים? סיכוי כלשהו בוודאי יש, אך כפי שזכרתי לך לעיל, בכל מקרה מדובר בזמן מוגבל, עד לבוא הקור הגדול. המעיטי בהשקיה, כפי שהנחיתי אותך, ובואי נקווה ביחד שתספיקי להנות ממנו. אם אין ריקבון בצוואר השורש, בקטע שסברת שהוא שחום, הסיכוי בהחלט לא רע שהצמח יתאושש. בעונה הבאה מהרי ושתלי את הצמח כבר באפריל ותוכלי להנות ממנו כל הקיץ, ואף אל תוך הסתיו. הריח הנודף מהצמח כאשר מנענעים אותו קלות ביד, או כשרוח נושבת בין גבעוליו, הוא מריחות הקיץ המשובבים שיש בגן.

בהצלחה ושנה טובה לך ולכל מבקרינו כאן באתר.
ש. כהן-סיון
 
הודעות: 1542
הצטרף: 25 נובמבר 2008, 11:44


חזור אל פורום צמחי תבלין

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 13 אורחים